Skład

Michał Jankowski

gitara akustyczna
cecha muzyczna:
harmonia, spokój i płynność

Poznaniak, urodzony w Szamotułach, zamieszkały obecnie "wew Skocji" (okolice Skoków, powiat wągrowiecki), anglista, nauczyciel akademicki, specjalista od wymowy, leksykograf, informatyk, współautor wielu słowników i podręczników. W szkole muzycznej grał na flecie, a w końcu został gitarzystą samoukiem. Pracuje na UAM w Poznaniu (od niedawna Wydział Anglistyki, wcześniej Instytut Filologii Angielskiej), udziela też profesjonalnych konsultacji polskim wokalistom śpiewającym po angielsku. W wolnych chwilach gra w tenisa lub ping-pinga (ponoć nieźle) i wymyśla niestworzone konstrukcje językowe z najzwyklejszych słów i zdań.




Natalia Rogińska

skrzypce, altówka
cecha muzyczna: krystaliczne palce i tęczowy smyczek

Wrocławianka, absolwentka wyższych uczelnii (Wrocław, Łódź i Freiburg), koncertmistrzyni Polsko-Niemieckiej Młodej Filharmonii i Orkiestry Symfonicznej AM we Wrocławiu, nagrywała i występowała w wielu projektach (z muzyką Howarda Shore do filmu Władca Pierścieni, z orkiestrami Wratislavia, Rivendell i YanTa), muzyk w teatrach: Klinika Lalek, Ocelot i Avatar, dyrektor M-GOK w Margoninie (2014-2016), grała z wybitnymi muzykami (Śmietana i Napiórkowski) i artystami (Penderecki, Brodski, Maksymiuk, Prońko, Rodowicz), obecnie etatowo gra w Radomskiej Orkiestrze Kameralnej, kieruje sekcją skrzypiec w Radiowej Filharmonii New Art w Łodzi, uczy gry na skrzypcach.




Aleksander Brych

flety poprzeczne, flażolety, instrumenty dęte
cecha muzyczna:
malarstwo oddechu i rysunek wiatru

Poznaniak z urodzenia, syn Krzysztofa Ryszarda, uczęszczał do szkoły muzycznej I i II stopnia w klasie fletu poprzecznego w Poznaniu, a obecnie studiuje w Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku kompozycja. W wolnych chwilach z pasją maniaka uprawia wędkarstwo i oddaje się tworzeniu muzyki współczesnej, nie tylko komponuje i orkiestruje, ale wymyśla i konstruuje instrumenty muzyczne z różnych materiałów sanitarnych używanych między innymi w miejscach, do których królowie chodzą piechotą. Interesuje się również fotografią, świetnie fotografuje i lubi chodzić po pchlich targach w poszukiwaniu starych aparatów fotograficznych.




Krzysztof Ryszard Brych

flażolety, akordeon, saksofony, dudy, harmonijka ustna, instrumenty klawiszowe
cecha muzyczna:
słońce i wiatr pod opuszkami palców

Poznaniak z urodzenia, mieszka w Luboniu. Multiinstrumentalista specjalizujący się w grze na dęciakach, kompozytor, aranżer i nagłośnieniowiec. W dzieciństwie zwiedził Europę z chórem chłopięcym Stefana Stuligrosza. Po ukończeniu szkół i spełnieniu "zaszczytnego obowiązku", wyjechał do Skandynawii umilać czas tubylcom. Grę na flażolecie opanował w zespole muzyki celtyckiej Triskel. Od kilku lat jest kierownikiem muzycznym Międzynarodowych Warsztatów Flażoletowych w Poznaniu, a w Lubońskim Ośrodku Kultury uczy dzieci i młodzież gry na flażolecie i instrumentach dętych. W wolnych chwilach oddaje się pasji życia - wędkarstwu.




Krzysztof Łangowski

gitara elektryczna, realizacja dźwięku
cecha muzyczna:
prędkość światła i super ucho

Poznaniak, gitarzysta i specjalista od dźwięku. Jako akustyk pracował w sklepach muzycznych i w Poznańskim Ośrodku Sportu i Rekreacji, a dziś jest realizatorem dźwięku w Uniwersyteckim Studio Filmowym UAM i współpracuje z firmą nagłośnieniową Broker Sound. Grał w projektach Roland i Corvus (później Mindtwister) oraz realizował nagrania różnych grup muzycznych i orkiestr symfonicznych (m.in. podczas festiwali Transatlantyk A.P. Kaczmarka). Jego mistrzami gitary są: Gambale, Napiórkowski, Petrucci, Raduli, Satriani i Ritenour; a innymi wykonawcami godnymi naśladowania: Dream Theater, Grzegorz Turnau, Pink Floyd, Flecktones i Woolfstone.




Maciej Czarnecki

perkusja i perkusjonalia
cecha muzyczna:
chemia rytmu

Krakowianin, absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, perkusista, producent, muzyk studyjny, specjalizuje się w grze na perkusjonaliach, które wykorzystuje w różnych stylach: od muzyki poważnej, przez etno, rock, funk, pop, aż po muzykę elektroniczną. Współpracował z Edytą Górniak, Mietkiem Szcześniakiem, Martą Podulką, Kostkiem Andriejewem, Gabrielem Fleszarem, Lidią Zielińską, Kapelą z Orliczka, Trio BenBen, Trio Vibrassions, orkiestrą Co-Operate, Sorrir Por Favor i Groovetime. Aktywnie działa w zespołach DrumWork, Undertape, Apana, Osoka oraz LaVita Quartett. Poza muzyką kocha podróże oraz nauki ścisłe.



Mariusz Sprutta

gitara basowa, śpiew, narracje
cecha muzyczna:
kompresor w palcach prawej ręki

Poznaniak urodzony w Wągrowcu. Uczył się śpiewu chóralnego, gry na flecie prostym, puzonie i kontrabasie; skończył jako gitarzysta. Jest absolwentem Geomorfologii i Pelogeografii Czwartorzędu na UAM w Poznaniu. Egzotyczne nazwisko Sprutta prawdopodobnie pochodzi ze Szkocji (od 5-6 pokoleń w Polsce). Jego pasje to góry wysokie (zdobył 2 ośmiotysięczniki), a zwłaszcza szkocka specjalność: wspinaczka lodowa, whisky single malt, języki celtyckie, psychologia, religioznawstwo i oczywiście muzyka. Fascynuje się brzmieniami niskimi (śpiewa do dolnego A). Ulubieni basiści basisty to: Tal Wilkenfeld, Marcus Miller i Victor Wooten.













Współpraca

Artur Grudziński

pianino, instrumenty klawiszowe
cecha muzyczna:
wyobraźnia, technika, wirtuozeria

Bydgoszczanin, absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, wzięty pianista i muzyk studyjny, aranżer i kierownik muzyczny festiwali. Grał m.in. z Andrzejem Zauchą, Marylą Rodowicz, Ewą Bem, Grażyną Łobaszewską, Lorą Szafran, realizował setki koncertów i rejestracji radiowo-telewizyjnych z czołówką polskiej sceny muzycznej, aktorskiej i reżyserskiej. Napisał ponad 200 kompozycji (oratoria, piosenki, ilustracje filmowe i reklamy) oraz 2500 aranżacji. Był współrealizatorem znanego programu Śpiewające Fortepiany oraz współtwórcą i współprowadzącym nadawanych na żywo programów Teleranek i Songowanie Na Ekranie.




Emilia Zawisza

skrzypce
cecha muzyczna:
kosmopolityczne współbrzmienie

Jeleniogórzanka, ukończyła Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Współpracowała z orkiestrami Opery Wrocławskiej i Filharmonii Dolnośląskiej, a także z Deutsches Radio Kammerorchester - jedną z najlepszych kameralnych orkiestr Europy. Występowała w wielu salach koncertowych w Polsce i za granicą (Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Szwajcaria, USA, Kanada, Chiny) pod batutą niemal wszystkich znakomitych dyrygentów polskich, a także maestro Kurta Masura. Obecnie współpracuje z zespołami kameralnymi w Polsce i Europie, spełnia się też jako pedagog w Szkole Muzycznej w Głogowie.




Konrad Rogiński

cajón, darbuka, inne bębny i perkusjoalia, dudy, kawale, flety, saxofon, pianino, piła
cecha muzyczna: człowiek zbudowany z muzyki

Lubinianin, multiinstrumentalista, kompozytor, współzałożyciel i lider Orkiestry Rivendell, dyrektor artystyczny Lubińskiej Orkiestry Kameralnej YanTa, założyciel projektu YanTa, twórca i rekonstruktor instrumentów, od dzieciństwa pracuje z niewidomym ojcem przy strojeniu oraz naprawie pianin i fortepianów, nauczyciel i wykładowca perkusji i saksofonu, twórca lub współtwórca wielu nagrań (płyt CD i DVD, programów telewizyjnych, radiowych i spektakli teatralnych) oraz koncertów z innymi muzykami i zespołami muzycznymi, teatrami i filharmoniami. Jest ich tylu/tyle, że nie sposób wszystkich wymienić (z kim On nie grał i kto z Nim nie grał?). Jednym trój-słowem: człowiek-partytura-orkiestra!




Maksymilian Mińczykowski

perkusja
cecha muzyczna:
ekscytujący dotyk triolowych shuffle'i

Poznaniak, absolwent podstawowej i średniej szkoły muzycznej oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej w Poznaniu. Podczas studiów rozwijał też swoje umiejętności na Wydziale Instrumentalnym na kierunku perkusja. Od najmłodszych lat inspiruje go szeroko pojęta muzyka rozrywkowa, dlatego swobodnie porusza się w zróżnicowanych stylistykach od muzyki klasycznej, przez rock, pop, po jazz, funk i soul. Współpracował z Poznańską Orkiestrą Rozrywkową, zespołem Schatzi oraz Dizzy Boyz Brass Band, obecnie na stałe pracuje w Orkiestrze Reprezentacyjnej Sił Powietrznych. Jego ideałem bębniarza jest Jeff Porcaro.






Marek Wawrzyniak

perkusja
cecha muzyczna:
wrażliwość i rockowa subtelność

Poznaniak z dziada pradziada. Onegdaj współtworzył poznańską scenę metalową grając m. in. w takich kapelach jak Ad Patres, Aion, Corvus, Mindtwister (w dwóch ostatnich wraz z Krzysztofem Łangowskim). Na stałe jest perkusistą Kwartetu Proforma znanego również ze współpracy z Kazikiem Staszewskim (nagrali wspólną płytę CD oraz koncert na DVD). Wielbiciel twórczości Franka Zappy, Kurta Vonneguta i Woody Allena. Szczęśliwy mąż i ojciec dwóch łobuzów. Typ rodzinnego faceta. Silnie uzależniony od muzyki. Na dłużej odcięty od swojej kolekcji płyt traci kontakt z rzeczywistością. Lubi styl gry Johna Bonhama i Neila Pearta.






Piotr Kichler

perkusja
cecha muzyczna:
swing i subtelny groove

Urodzony w Chełmnie, już wieku siedmiu lat grał płynnie na perkusji. Po skończonym liceum przyjechał do Poznania i dostał się na Akademię Muzyczną bez egzaminów jako laureat ogólnopolskiego konkursu perkusyjnego w Opolu w 1993 roku. Po I roku związał się z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, w którym grał ponad 11 lat. Później w roli perkusisty pracował w Niemczech w show biznesie, grał różne koncerty i występował w musicalach Koty, Evita, Jesus Christ Superstar. Od 2 lat współpracuje z japońską agencją NYK, z którą koncertując zwiedził dziesiątki krajów na całym świecie. Z JRM gra - jak sam mówi - z dziką rozkoszą.












Muzycy, którzy występowali w JRM:

Rory Dallas Allardice (1990-1997)
- śpiew, mandolina, flażolety, harmonijka ustna, bodhran

Jacek Podbielski (1990-1994)
- śpiew, gitara

Tomasz Urban (2004-2016)
- skrzypce

Witold Wojtkowiak (1997-2009)
- perkusja

Bartłomiej Krawczak (2010-2015)
- perkusja

Mariusz Graczyk (1994-1997 i 1999-2005)
- akordeon, instrumenty klawiszowe

Magdalena Niedziejko (1995-1997)
- skrzypce

Mirik Arsenyan (1995-1997)
- instrumenty perkusyjne

Diarmuid Johnson (2007-2010)
- flety, flażolety

Martin Parker (1997-2000)
- śpiew, gitara, mandolina, skrzypce

Artur Gronowski (1997-1999)
- gitara basowa

Tomasz Dolezich (1997-1999)
- skrzypce

Zbigniew Rybak (2000-2003)
- skrzypce

Wojciech Jachowski (2000-2003)
- śpiew, gitara, flet

Katarzyna Aszyk (2003-2006)
- śpiew

Przemysław Wawrzyniak (2004-2005, 2005-2006)
- dudy szkockie, flety i flażolety, bodhran oraz instrumenty perkusyjne

Wojciech Jurgiel (2005-2006)
- akordeon guzikowy, akordeon klawiszowy





Goście, przyjaciele i muzycy współpracujący z JRM:

Simon Caar (1994)
- flet irlandzki

Bogna Bartkowska (1994)
- śpiew, gitara

Wojciech Hoffmann - Turbo (1999)
- gitara

Paweł Kobus Open Folk (2000)
- dudy galicyjskie, flety

Sandy Brechin - Búrach (2000)
- akordeon

Greg Borland - Búrach (2000)
- skrzypce

Barbara Karlik (2003-2005)
- harfa celtycka, śpiew

Paweł Głowacki - The Medley (2003-2004)
- banjo

Paweł M. Lipnicki (2003)
- śpiew i gra aktorska

Carlos Núñez (2004)
- dudy galicyjskie, flety, flażolety

Maciej Paszak (2004)
- dudy galicyjskie

Andrzej Baranowski - The Medley (2004-2014)
- gitara

Romuald Andrzejewski (2005)
- instrumenty klawiszowe

Miłka Małecka (2005- )
- śpiew

Witold Cisło - Krzysztof Kiljański Band (2005)
- perkusja

Jarosław Buczkowski (2005)
- akordeon guzikowy

Tomasz Ujma - Częstochowa Pipes & Drums (2007- )
- dudy szkockie

Piotr Zawadzki (2010-2011)
- gra aktorska

Aleksander Brych (2010- )
- flety

Maksymilian Mińczykowski (2009- )
- perkusja

Marek Wawrzyniak - Kwartet ProForma (2011- )
- perkusja

Piotr Kichler (2013- )
- perkusja

Przemysław Śledziuha Śledź - Mr Zoob, Hot Water, Wilczy Pająk, La Roca (2014)
- gitara elektryczna