Najbliższe Koncerty
Szybki Kontakt

e-mail:
jrm@jrm.art.pl


telefon:
+48-607-280-838

Rider


P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2019 (PDF)


C Z Y T A J:


KLUCZ KOLORÓW

biały dotyczy nagłośnienia samego zespołu muzycznego
zielony obejmuje nagłośnienie oraz warunki techniczne tancerek i multimediów
pomarańczowy dotyczy oświetlenia
czerwony oznacza bardzo istotne uwagi



WYMAGANIA


PA

System nagłośnienia PA powinien być adekwatny do danego miejsca (klub, sala, aula, plener, itp.). Powinien to być zestaw nagłośnieniowy wyprodukowany przez firmę o uznanej reputacji (nie akceptujemy wyrobów własnej produkcji) tj. trójdrożny system nagłośnieniowy zainstalowany zgodnie z zaleceniami producenta, który umożliwia szerokie i spójne pokrycie dźwiękiem przestrzeni zajmowanej przez publiczność. System powinien być uziemiony, wystrojony, wolny od szumów i przydźwięków sieciowych lub innych zakłóceń uniemożliwiających przeprowadzenie koncertu na zadowalającym poziomie. Subbas powinien być sterowany z szyny AUX.


MIKSER FOH/MON

Mikser ma posiadać minimum 24 wejścia mono, 6 wyjść AUX pre, 4 wyjścia AUX post, usytuowany ma być w osi sceny w 2/3 odległości od niej. Nie dopuszcza się ustawiania miksera we wnękach, pod balkonem, z boku sceny (nie dotyczy jeśli jest możliwość sterowania z iPada). Preferowane modele cyfrowe: Yamaha CL5, QL5, M7CL; Soundcraft VI, SI; Midas PRO1, PRO2, M32; pozostałe do uzgodnienia.
W niektórych lokalizacjach spotykamy się z przygotowaniem inputów w stole przed przyjazdem zespołu. Bardzo prosimy tego nie robić, ponieważ realizator jest trochę ślepy i nie stosuje obrazków oraz długich opisów, tylko konkretne kolory dla poszczególnych grup instrumentów. Serdeczne dzięki za zrozumienie! <3


MONITORY

Zespół potrzebuje minimum 4 sprawne wedge na niezależnych szynach, a optymalnie 5 sprawnych wedge na niezależnych szynach o mocy minimum 450W. Perkusista oraz flecista grają na słuchawkach (gitarzysta akustyczny do odsłuchu używa własnego pieca), więc dla tych muzyków wystarczą dociągnięte XLR i TRS. Skrzypaczka używa wedge lub słuchawek. Patrząc od strony widowni ustawiamy odsłuchy kolejno od prawej:

monitor 1 – douszny – XLR do submiksera – dla perkusisty
monitor 3 – wedge 1 – skośnie do prawego ucha – dla basisty i wokalisty
monitor 2 – wedge 2 – na wprost – dla gitarzysty elektrycznego
monitor 4 – wedge 3 – na wprost – lub douszny - dla skrzypaczki
monitor 6 – douszny – jack symetryczny TRS do preampu słuchawkowego – dla flecisty
monitor 5 – wedge 4 – skośnie do lewego ucha – dla dudziarza i buzukisty
monitor 7 - XLR do pieca – wedge 5 – dla gitarzysty akustycznego
monitory 8 i 9 – sidefill stereo dla tancerek w spektaklach i koncertach z choreografiami
Sidefille wypełniają dźwiękiem przestrzeń do tańca, obszar przed zespołem muzycznym, na którym występują Tuatha & Ellorien Irish Dance.



LISTA TORÓW - INPUT LIST

01 – stopa: 868N/D, Beta 52, D112; niski statyw
02 – werbel: ATM350, PRO35, RODE M3, SM81; niski statyw / klips
03 – HH: SM57; niski statyw
04 – tom I: E604, e904; klips
05 – tom II: E604, e904; klips
06 – floor tom: E604, e904; klips
07 – OH L: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw
08 – OH R: C414, KM184, SM81, MK012; wysoki statyw
09 – ride: SM58; niski statyw

10 – acoustic bass --- di-box stereo aktywny (Klark Teknik, Radial, BSS)
11 – electric bass --- do pieca basowego (wyjście 1 x XLR)

12 – acoustic guitar: XLR z Fishmana

13 – git L: XLR z procesora
14 – git R: XLR z procesora

15 – flute: SM57; wysoki statyw

16 – dudaire dubh (didgeridoo): D6, BETA52; niski statyw
17 - pipes (dudy), SM57; niski statyw
18 – Irish bouzouki; di-box; Uwaga-zastrzeżenie: Muzyk obsługujący kanały 16-19 nie zawsze zabiera bouzuki na koncerty, zatem może się zdarzyć, że bouzuki nie będzie.
19 – whistles, drumla: SM58; wysoki statyw

20 – violin: 44099, ATM350, PRO35; klips

12 – vocal: SM58; wysoki statyw

22-25 – do tańca (step irlandzki) – 4 mikrofony pojemnościowe



TANIEC

Projekty z tancerkami Tuatha & Ellorien Irish Dance wymagają:

1. czterech mikrofonów pojemnościowych zbierających step;

2. prostej i nieruchomej drewnianej podłogi (bez dziur i nierówności, bez wystających drzazg bądź gwoździ, najlepiej matową czyli bezpoślizgową), przestrzeń o wymiarach minimum 4 x 6 m;

3. podświetlonego przejścia łączącego obie strony estrady (za lub pod sceną, światło nie może przedostawać się na scenę), tak by tancerki mogły wychodzić na scenę i schodzić ze sceny z obu jej stron;

4. ekranu w tle sceny (rzutnik multimedialny przywozimy swój lub – po uprzednim uzgodnieniu – korzystamy z miejscowego wyposażenia potrzebnego do ekspozycji animacji).




OŚWIETLENIE

STREFA TAŃCA: równomierne białe światło (2800/3200) od przodu, przed oknem sceny; oraz dodatkowo białe światło z boków sceny doświetlające na przestrzał obszar, w którym wystepują tancerze

STREFA MUZYKI: minimum 7 źródeł światła typu SPOT podwieszone na sztankietach nad muzykami, po jednej nad każdym z muzyków; oraz urządzenia zapewniające kolorowe światło kontrujące, umieszczone za muzykami z tyłu okna sceny

Inne światła (jeśli są na wyposażeniu sali) pozostają do uzgodnienia dla obu stref.

Jeżeli nie ma ww. minimów, prosimy o kontakt/konsultację w celu uzupełnienia braków bądź znalezienia efektywnego rozwiązania prowadzącego do skutecznego zrealizowania oświetlenia obu stref.




NOTA

Prosimy o potwierdzenie zgodności sprzętu z niniejszym riderem najpóźniej 7 dni przed występem. Dzięki temu wszyscy są spokojniejsi, a ewentualne problemy można rozwiązać w bezpośrednim kontakcie z realizatorem zespołu.



SCHEMATYCZNY PLAN SCENY - DWA WARIANTY


1. ustawienie szerokie, dwa rzędy muzyków 4/3, sceny o szerokości od 7,0 m




2. ustawienie wąskie, dwa rzędy muzyków 2/5, sceny o szerokości 5,0-6,5 m




P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2019 (PDF)



Realizator zespołu: Natalia Bassak, 663-350-663, nbassak@gmail.com
Kierownik zespołu: Mariusz Sprutta, 607-280-838, jrm@jrm.art.pl