Najbliższe Koncerty
  • 14.03.2019
    Poznań
    - BaRock Club 20:00
  • 15.03.2019
    Bełchatów
    - MCK PGE GM 19:00
  • 16.03.2019
    Tarnów
    - CSM 17:00
  • 17.03.2019
    Sandomierz
    - Port Kultury 18:00
  • 17.03.2019
    Sandomierz
    - Lapidarium 21:00
  • 18.03.2019
    Grodzisk Mazowiecki
    - Centrum Kultury 19:00

  • Więcej koncertów
Szybki Kontakt

e-mail:
jrm@jrm.art.pl


telefon:
+48-607-280-838

Rider


P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2018-2019 (PDF)


C Z Y T A J:


KLUCZ KOLORÓW

biały dotyczy nagłośnienia samego zespołu muzycznego
zielony obejmuje nagłośnienie oraz warunki techniczne tancerek i multimediów
pomarańczowy dotyczy oświetlenia


WYMAGANIA


PA

System nagłośnienia PA powinien być adekwatny do danego miejsca (klub, sala, plener). Powinien to być zestaw nagłośnieniowy wyprodukowany przez firmę o uznanej reputacji (nie akceptujemy wyrobów własnej produkcji) tj. trójdrożny system nagłośnieniowy zainstalowany zgodnie z zaleceniami producenta, który umożliwia szerokie i spójne pokrycie dźwiękiem przestrzeni zajmowanej przez publiczność. System powinien być uziemiony, wystrojony, wolny od szumów i przydźwięków sieciowych lub innych zakłóceń uniemożliwiających przeprowadzenie koncertu na zadowalającym poziomie. Subbas powinien być sterowany z szyny AUX.


MIKSER FOH/MON

Mikser ma posiadać minimum 24 wejścia mono, 6 wyjść AUX pre, 4 wyjścia AUX post, usytuowany ma być w osi sceny w 2/3 odległości od niej. Nie dopuszcza się ustawiania miksera we wnękach, pod balkonem, z boku sceny (nie dotyczy jeśli jest możliwość sterowania z iPada). Preferowane modele cyfrowe: Yamaha CL5, QL5, M7CL; Soundcraft VI, SI; Midas PRO1, PRO2, M32; pozostałe do uzgodnienia.


MONITORY

Zespół potrzebuje minimum 2 sprawne wedge na niezależnych szynach, optymalnie 4 sprawne wedge na niezależnych szynach o mocy minimum 450W. Perkusista oraz flecista grają na słuchawkach, więc dla tych muzyków wystarczą dociągnięte XLR i TRS. Patrząc od strony widowni ustawiamy kolejno od lewej:

monitor 1 – douszny – XLR do submiksera – dla perkusisty
monitor 2 – wedge 1 – na wprost – dla gitarzysty elektrycznego
monitor 3 – wedge 2 – skośnie do lewego ucha – dla basisty i wokalisty
monitor 4 – wedge 3 – na wprost – dla skrzypaczki
monitor 5 – wedge 4 – skośnie do prawego ucha – dla dudziarza i buzukisty
monitor 6 – douszny – jack symetryczny TRS do preampu słuchawkowego – dla flecisty
monitor 7 - XLR do pieca – wedge 5 (jeśli jest dostępny) – dla gitarzysty akustycznego
monitory 8 i 9 – sidefill stereo dla tancerek w spektaklach i koncertach z choreografiami
Sidefille wypełniają dźwiękiem przestrzeń do tańca, obszar przed zespołem muzycznym, na którym występują Tuatha & Ellorien Irish Dance.



LISTA TORÓW - INPUT LIST

01 – stopa: 868N/D, Beta 52, D112; niski statyw
02 – werbel: SM57, e904, e604; niski statyw / klips
03 – HH: SM81, SM57; niski statyw
04 – tom I: E604, e904
05 – tom II: E604, e904
06 – floor tom: E604, e904
07 – OH L: C414, KM184, SM81
08 – OH R: C414, KM184, SM81

09 – git L: XLR z procesora
10 – git R: XLR z procesora

11 – acoustic bas --- di-box stereo (najlepiej aktywny), z dwoma wyjściami
12 – electric bas --- do pieca basowego (wejścia w piecu: 1 x XLR, 1 x jack)
13 – voc: SM58; wysoki statyw

14 – violin: 4099, ATM350, Pro35; klips

15 – whistles, pipes, drumla: SM58; wysoki statyw
16 – dudaire dubh (didgeridoo): D6, BETA52; niski statyw
17 – Irish bouzouki; di-box

18 – flute: SM57; wysoki statyw

19 – acoustic guitar: XLR z Fishmana

20-23 – do tańca (step irlandzki) – 4 mikrofony pojemnościowe


TANIEC

Projekty z tancerkami Tuatha & Ellorien Irish Dance wymagają:

1. czterech mikrofonów pojemnościowych zbierających step;

2. prostej i nieruchomej drewnianej podłogi (bez dziur i nierówności, bez wystających drzazg bądź gwoździ, najlepiej matową czyli bezpoślizgową), przestrzeń o wymiarach minimum 4 x 6 m;

3. podświetlonego przejścia łączącego obie strony estrady (za lub pod sceną, światło nie może przedostawać się na scenę), tak by tancerki mogły wychodzić na scenę i schodzić ze sceny z obu jej stron;

4. ekranu w tle sceny (rzutnik multimedialny przywozimy swój lub – po uprzednim uzgodnieniu – korzystamy z miejscowego wyposażenia potrzebnego do ekspozycji animacji).



OŚWIETLENIE

STREFA TAŃCA: równomierne białe światło (2800/3200) od przodu, przed oknem sceny; oraz dodatkowo białe światło z boków sceny doświetlające na przestrzał obszar, w którym wystepują tancerze

STREFA MUZYKI: minimum 7 źródeł światła typu SPOT podwieszone na sztankietach nad muzykami, po jednej nad każdym z muzyków; oraz urządzenia zapewniające kolorowe światło kontrujące, umieszczone za muzykami z tyłu okna sceny

Inne światła (jeśli są na wyposażeniu sali) pozostają do uzgodnienia dla obu stref.

Jeżeli nie ma ww. minimów, prosimy o kontakt/konsultację w celu uzupełnienia braków bądź znalezienia efektywnego rozwiązania prowadzącego do skutecznego zrealizowania oświetlenia obu stref.



SCHEMATYCZNY PLAN SCENY - DWA WARIANTY


zespół muzyczny w jednym rzędzie - na scenach o szerokości 8-10 m




zespół ustawiony w dwóch rzędach - na scenach o szerokości 5-7 m




P O B I E R Z / D R U K U J: JRM rider techniczny 2018-2019 (PDF)